Tips på minikultur: DK

Detta vill jag göra ngn helg =)

Om man bor i Skåen som jag gör så är juh en tripp till Köpehman över helgen ett enkelt sätt att skämma bort sig lite.
Behöver inte alls vara dyrt. Och om man gillar konst och kultur så är dessa tips underbara.

Man kan börja dagen med lite billig shopping på en av de många second hand butikerna, de ligger ofta längs sido gatorna.
Shopping gör ju en ofta lite pigg och glad. Absolut om du har hittat något till fyndpris =P

Efter det så kan man besöka ett museéum.
Nationalmuseeumet och Stadens museeum for kunst är alltid gratis. (där vill jag gå för att inspireras och komma in i en annan värld lite)

Något som jag verkligen vill göra är att hyra en cykel för DKK 20 och cykla igenom Christiania.

"Christiania grundades 1971, då en grupp hippies övertog ett övergiviet militärområde. Här skapade de sig sina egna regler, oberoende av den danska staten." / Ur. visitcopenhagen.se
Kolla även in: christiania.org


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0