En tanke

Igår jobbade jag en nedrans massa timmar.
Först Telia & sedan Yllan.

Vi serverade de rikaste i Skåne. Grymt dryg folk.
Vi sliter som djur. Har 30-40 pers att ta hand om på egen hand. Vi vrickar våra fötter, bränner våra händer.
Springer, snubblar, får spritfläckar på kläderna, häller upp, tar fram, tar bort, duckar & ler.

Vi jobbar häcken av oss.
Vi serverade skånes rikaste personer. Guvernanter m.f.
Och vet ni vad? Inte en enda av oss fick ens 1 kr i dricks. Jag hatar sånt folk.
Folk som har pinnar så långt upptryckta i rö^^en att de inte ens ser resten av världen.

Vanligt folk, det ät folket jag gillar =)
Btw, jag tycker nästan att man borde införa dricks till sjuksköterskor med. De är underbetalda & jobbar hårt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

:-D

2009-10-25 @ 13:19:34
Postat av: Petey

Alldeles riktigt, alla inom vården skulle få dricks. Ännu bättre vore rejäla lönelyft!

2009-10-25 @ 16:58:15
Postat av: Elinore

Helt rätt syrran!

2009-10-25 @ 20:05:14
Postat av: Alma

Åh, vad fin blogg! :)

Allt väl med dig?:)

2009-10-25 @ 22:13:29
URL: http://aalmah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0