Emma tycker till

Godkväll gott folk. Jag lovade er ett "Emma tycker till" och här ska ni få ett.

Jag tar i vanlig ordning bussen till jobbet. Och eftersom jag numera börjar senare så tar jag självklart en senare buss. Förr har jag tagit bussen 9.14 (relativit tidigt) Och numera tar jag den strax efter 11.00. Min rutin på morgonen är att halvsova hela vägen till jobbet - skönt! Bussen är ganska tyst då.

Men nu idag fick jag en mycket otrevlig resa. Jag sätter mig alltid nästan längst bak. För att få sova ifred.

Men halvvägs till jobbet (20 min in i resan) så kommer det 4 st personer. 3 killar & en tjej. Tjejen såg ut som om hon hade blivit överkörd av en bulldozer. Sorry, men det är sant. De va 19-20 års åldern allisammans.

De halvskriker ut ord som; Hora, missfitt, fit*a, idiot osv.

Direkt citerat: Tjejen; Ja men du kan inte ha mer är 20 pers i din lägenhet på festen imorgon. Man måste få plats för att dansa, fjanta och spy rakt ut. Man vill ju inte spy på folk. En av killarna; Du får fan inte spy i lägenheten, då får du spy i badrummet. Det är mer väluppfostrat vet du la?!

Jag fattar verkligen inte hur folk kan sitta och prata på det sättet bland folk? Eller över huvud taget. Eller sånt som folk säger i sina mobiltelefoner bland folk de inte känner. Jag har hört om folks onanivanor, könssjukdommar, gråtande folk & sexleksaker. Allvarligt? Inget jag vill höra om.

Ouppfostrat är vad det är!!!

 

Har ni varit med om ngt sånt? Klart att ni har. Låt mig höra :P


Kommentarer
Postat av: Sophia

hehe, tack.

Jag är nitton år. Hur kom det sig att du undrade?:) Hur gammal är du. Kram

2009-10-06 @ 08:10:53
URL: http://Sophiasnygg.se
Postat av: JOHANNA

Åh vilken söt blogg :)

2009-10-06 @ 10:52:22
URL: http://johannavk.blogg.se/
Postat av: JOHANNA

Sv; Åh vad glad jag blir :) Hoppas du får en bra fortsatt dag.

2009-10-06 @ 14:19:14
URL: http://johannavk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0