Eftersöker Alis volat propriis

Surfade runt lite på bloggtrafik och fann då en blogg som väckte mitt intresse. Råkade trycka vidare så nu vet jag inte vad hon har för webbadress :/


Såhär skrev hon iaf om  de vackra orden;
"Jag ser det som en vacker beskrivning av min självständighet.
Det finns många individer som gör mitt liv härligt att leva men det finns bara en som jag känner mig beroende av för att överleva.
Jag har fått lära mig av henne att man försöker själv tills man överbevisas att man inte klarar något och då försöker man ändå en gång till.
Livet har vassa taggar som ibland orsakar sår så djupa att man nästan tappar förmågan att andas av smärtan. Men för varje gång man tar det första flämtande andetaget igen, växer sig vingarna än starkare.

"Alis volat propriis"


Jag älskar dessa ord...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0